Jaarverslag 2019

Stel u voor: u vaart in een zeilboot de oceaan over. Het doel? Veilig de haven bereiken. Onderweg kan veel gebeuren: te weinig wind, te veel wind, onweer, technische mankementen, enzovoort. Elk lid van de bemanning is een belangrijke schakel om het doel te bereiken. Het werk van het ene bemanningslid is meer zichtbaar dan dat van een ander bemanningslid. Van buitenaf ziet alles er moeiteloos uit, maar de bemanning verzet bergen om het doel te bereiken.

De vergelijking met de zeilboot gaat zeker op voor de Pensioendienst. In 2019 hebben al onze medewerkers zich weer volledig ingezet om u als burger een kwaliteitsvolle dienstverlening aan te bieden. Elke medewerker is belangrijk om u optimaal van dienst te zijn. Elke medewerker speelt een belangrijke rol om ons doel te bereiken, ook al is die rol misschien minder zichtbaar voor u als burger.

Ons jaarverslag 2019 bouwt voort op ons jaarverslag 2018. Onze statistieken zijn uiteraard opnieuw een belangrijk onderdeel, en we hebben terug een tijdslijn met onze belangrijkste projecten. Dit jaar zetten we voor onze opdrachten Informeren en communiceren, Toekennen en Betalen een groot project in de kijker. Dat doen we ook met mypension.be, ons belangrijkste project dat deze 3 opdrachten samenbrengt in 1 grote uitdaging.

In de kijker

In dit jaarverslag zetten we dus 4 grote projecten in de kijker. We vertellen u uitgebreid over het project en waarom het voor u belangrijk is. We laten telkens ook enkele medewerkers aan het woord.

Lees snel alles over:

Tijdslijn (projecten)

Net als vorig jaar vindt u onze andere projecten die belangrijk zijn voor u op onze tijdslijn. Op die tijdslijn ziet u al onze grote projecten en realisaties van 2019. Achter de schermen zijn we ook nog druk bezig met andere projecten die vooral belangrijk zijn om onze interne werking en onze interne processen te verbeteren.

Benieuwd wat we allemaal gedaan hebben om u beter van dienst te zijn? Ga vlug naar de tijdslijn!

Statistieken

Weet u welk bedrag we elk jaar betalen aan de gepensioneerden? Of hoeveel medewerkers elke dag het beste van zichzelf geven voor u? Het antwoord op deze vragen vindt u in onze kerncijfers!

Wilt u weten hoe het aantal pensioenen dat de Pensioendienst uitbetaalt, evolueert? Of hoeveel pensioen we uitbetalen aan gepensioneerden in het buitenland? Onze statistieken bieden u een mooi overzicht!

Download de PDF-versie van het jaarverslag.

Veel leesplezier!