|
|
|

Problemen bij de betaling

U hebt een probleem met de betaling van uw pensioen?

De 3 meest voorkomende oorzaken zijn:

U bent veranderd van rekeningnummer, bankinstelling of betaalwijze

Let op: als u van rekeningnummer of bankinstelling verandert, wacht dan met het afsluiten van uw oude rekening totdat de FPD u een eerste keer op de nieuwe rekening heeft betaald. Zo vermijdt u onderbrekingen in de betaling van uw pensioen.

Contacteer ons via:

En vermeld:

  1. uw rijksregisternummer
  2. de ontbrekende betaling
  3. uw volledige adres

 

U bent verhuisd

Om de invloed van uw verhuis op de betaling van uw pensioen te beperken, geven we u mee wat u best doet als:

Opgelet: als uw verhuis samengaat met een wijziging van uw betalingswijze, rekeningnummer of bankinstelling, geef dat dan tijdig door.

 

U woont in het buitenland en hebt uw levensbewijs (nog) niet teruggestuurd:

Wanneer u in het buitenland woont, krijgt u ten minste één keer per jaar een levensbewijs. Dit formulier moet u:

  1. invullen;
  2. laten legaliseren bij een officiële instantie;
  3. terugsturen naar de Federale Pensioendienst.

Als u dit formulier niet of niet tijdig terugstuurt, dan schorst de FPD uw pensioenbetalingen.

 

Een vraag over uw pensioen

Stel uw vraag online

Vul ons contactformulier in.

Kom langs

U kunt een pensioenexpert spreken in 1 van de 200 Pensioenpunten in uw buurt.

Vind een Pensioenpunt in uw buurt.

Bel de Pensioenlijn 1765

Bel gratis 1765 in België (betalend vanuit het buitenland, bel +32 78 15 1765)

Wanneer belt u ons het best?

Houd uw rijksregisternummer bij de hand!